Mar 31, 2008

++erm......++

salam....
da lame da x wat blog...
mcm2 da jadi kt diri aku nih.....
27/3 yg lepas umo aku da meningkat jd 18 taun...
erm...makin naik umo...makin byk t/jwb....
12/3 lepas result kua...
papepon aku besyukur ngn result aku yg x seberapa tu....
alhamdulillah dpt gak twrn further kt unitar....
tapi still tgu lagi twrn laen.....
btw,26/4 ni aku kna g test JPJ nk dpt lesen memandu la katakan...
hahah...bwk keta pon cm org mabuk...
cne la aku nk test nih....
ish..risau aku....
cne nih....
erm...xpe la..hope blh wat gak....
stat 4/4 smpi 13/4 ni ade PESTA BUKU kt PWTC...
jom kite serang pwtc...!!!
hehehe...
k la...papai.....

Mar 11, 2008

++msg from penang++

salam...
petang td,aku dpt msg dri achik kt penang..
sal my result..
isk..sdey ar gak bce..
sbb aku takot aku x dpt nk bg ape yg dorg hrpkn....
skg ni aku tawakal je...
acik ckp lam msg tu...
"mlm ni bca yasin,solat hajat,mohon ALLAH tenangkan hati dan kuatkan semangat ifah.
apa pun result ifah nnt, u still our best grandchild,daughter and niece"
erm...
ble bce tu..trus meleleh air mata aku..
aku x tau nape..
die cm ade satu prasaan yg x dpt nk ckp..
ntahla..
skg ni..i hope my result is great...insyaAllah...

++kekurangan sebagai kekuatan++

Kekurangan Sebagai kekuatan

Kekadang bila melihat orang lain yang lebih bijak, lebih pintar, lebih cantik, lebih bahagia dan serba-serbi lebih sempurna dari kita, kita cenderung untuk merasa 'kecil', rendah diri dan tak setanding.

Namun, perasaan sebegitu sebenarnya negatif. Untuk menjadi positif, Anda kena jadikan kekurangan dan kelemahan Anda sebagai kekuatan Anda.

Letak ia sebagai pembakar semangat Anda untuk terus memajukan diri!. Semaju yang mungkin, sehebat yang mungkin.

Maybe dia hebat hari ini, tapi tak semestinya dia akan hebat esok. Hidup penuh dengan kemungkinan dan seperti roda, sekejap di atas, sekejap di bawah.

Hari ini dia di atas, mana tahu esok Anda pula yang berada di atas. To stay on top, perlu konsisten belajar, menggali ilmu dan menambah kemahiran, tak kira sama ada Anda seorang student, pekerja, blogger, golongan marhaen mahupun seorang usahawan.

Andai Anda kurang cantik, kurang hensem, kurang bahagia dan kurang bijak, jangan sesekali merendah diri atau merasa hina. Tapi, jadikan kekuarangan Anda tu sebagai booster motivasi untuk jadi lebih rajin dan lebih bersemangat.

Mulai hari ini, tanya diri Anda apa kekurangan dan kelemahan Anda. Dalam masa yang sama, explore apa kekuatan Anda.

Tak perlu merasa rendah diri bila Anda rasa tak setanding dengan mereka.

Sebab? Itu hidup mereka. Takde kena mengena dengan hidup Anda, pencapaian Anda dan masa depan Anda. Mengapa perlu risau? Anda cuma perlu fokus pada diri sendiri dulu.

Letak target dan letak matlamat untuk diri Anda. Jangan fokus untuk bersaing, tapi fokuskan untuk mencapai matlamat yang Anda set tadi. Kesannya, akan nampak kemajuan.

my motivation skg ni..
ni la die...kekurangan sebagai kekuatan...
walau apepon..anggap la kekurangan tu sbg kekuatan yg wat diri untuk bangkit....

Mar 3, 2008

++masih dcni++

aku msih d cni...
still lagi kt bangi...
masih menunggu result SPM...
waaaaa....takot gle neh...

btw..ari kames lps..

aku ngn kwn2 smpt ar lepak sesame...
tnoe..bibik..aku...tisue...miss them very much lor...
ari tu..mmg bes gle!!
happening...mcm2 cite kua...
msing2 nk ckp...hahaha...
gosip..sne sni...
glak kuat2...mmg bes gle..
kitorg spend bout 4 hours together...
jln2..singing...laughing..talking...
n the most unbelievable was..we were not eating at all!!!
hahaha..

4 org knk2 gmok x mkn lsg msa jmpa...
uish..hahaha....
k la..papai....



still waiting for my result..........duuhh......